BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 12, 2009

Kiba


KURSUS INTENSIF BAHASA ARAB(kiba)

Kursus intensif bahsa arab (kiba) merupakan kursus pendedahan penguasaaan bahasa arab kepada para pelajar yang bakal mengikuti Ijazah Sarjana muda syariah(ekonomi dan perbankan islam).

Kursus ini mengambil masa selama 4 bulan sebaik sahaja pelajar mendaftar bagi program ijazah sarjana muda syariah(ekonomi dan perbankan islam)di IKIP.

Matlamat kiba adalah untuk membantu para pelajar membuat persiapan dari sudut mental dan fizikal sebelum melanjutkan pengajian ke luar Negara, selain meningkatkan kemahiran dan keyakinan pelajar untuk berkomunikasi dalam bahasa arab serta mendorong mereka untuk menguasai teknik-teknik komunikasi dengan lebih mantap dan berkesan.

Kursus ini mendedahkan kepada para pelajar teknik pertutUran, perbualan, pendengaran dan penulisan Bahasa arab terkini, di samping menyalurkan maklumat-maklumat pembelajran terkini kepada para pelajar, berkaitan kursus atau jurusan yang mereka pilih.

Kursus ini dijalankan menggunakan kaedah yang merangkumi kuliah dan tutorial,latihan dalam kumpulan,perbincanagan dan pembentangan ,syarahan dan pengucapan awam,persembahan drama atau lakonan ,latihan lisan dan bertulis,juga gerak kerja berkumpulan.





Perkhemahan KIBA di Pantai Balok -Di dalam bilik kuliah

Konvokesyen KIBA-
Lawatan Dato`Saariah ke Program Kawad Kiba

0 ulasan:

istareh ..